11 Jul

Poreklo Slowfox-a možemo tražiti u Onestep-u i Rag-u. Onestep je prešao iz Severne Amerike u Evropu oko 1910. godine, a bio je ples koji je ličio na hodanje, koračnicu, pojednostavljenog “jednokoranog” kretanja, bez Chasse koraka, nepromenljivog ritma. Ovaj ples su plesali na brzi 2/4 ritam napred, nazad ili ponekad na stranu, bez okreta, na prednjem delu stopala. Kao društveni ples, zamenio je Twostep (ličio je na polku, ali bez poskoka). Onestep je prvenstveno došao do izražaja u Engleskoj, gde je istisnuo Valcer. Što se tiče popularnosti, ravnopravno se borio s Tangom, koji je ipak ostao specijalnost Francuza. Godine 1912. u Engleskoj se proširio Ragtime, prva moderna forma plesne muzike. Kao posledica te muzike, iz Onestep-a se razvio Rag, koji se plesao na savijenim kolenima, a u njegovom ritmu pojavilo se i sinkopiranje. Kako je vreme prolazilo muziku Rag-a i Onestep-a počeli su svirati sporije, tako da su se i koraci plesa usporili. Tako je bilo dovoljno vremena za uvođenje tzv. Chasse koraka što je omogućilo razvitak Foxtrott-a.

Foxtrott se sastoji od sporih i brzih koraka učinjenih napred i nazad, obogaćenih sa Chasse-ima, a koji se po volji plesača izmjenjuju. Engleski plesni učitelji su brzo ugradili svoj stil, i tako su ga dalje razvijali. Korake napred pokretali su preko pete i tako su dobili puno veći zalet tokom plesa. Godine 1922. su utemeljili njegovu današnju formu, pa se od 1924. godine Foxtrott razdvojio u dve nove varijacije, a na temelju brzine sviranja muzike: na tzv. Slow Foxtrott (Slowfox) i na brzi Foxtrott, tzv. Quickstep.

Slowfox se temelji na dugačkim, klizajućim, umetnički oblikovanim pokretima prateći linearne smerove. Kolena su blago ispružena, što ne znači da su zategnuta, nego su fleksibilna i pripravna za kretanje. U Slowfox-u su svi koraci skoro iste dužine, a telo je celo vreme u kretanju. Noge se kreću kontinuirano, što naglašava hodanje, karakter plesa. Tokom plesanja akcija dizanja i spuštanja nije jako naglašena, jer se mora dati pojam dugog, skoro ravnog valovitog kretanja. Kretanje tela je kontinuirano i naizmenično se zanjise jedna, pa druga strana tela napred, što uzrokuje harmonično kretanje tela. Slowfox je dosta zahtevan ples, zato se u plesnim školama uči tek kasnije, kod naprednih parova.

Slowfox se pokazuje u široko-prostornom, kontinuirano progresivnom, valovito hodajućem kretanju. Karakteristični su dugi, rastegnuti koraci sa zamahom, otplesani s ležernom elegancijom, a koje razbijaju brzi okreti i iznenađujuće poze, što čini Slowfox još čarobnijim.

“Tokom plesa, nogu jednostavno postavljamo tamo, gde naše težište zahteva. Najteži je standardni ples, a uspeh zavisi od toga, da ne deluje dosadno. Ovo može uspeti samo onda, ako se pleše jako intenzivno, i ako se muzički intenzivno interpretira”. -Karl Breuer, višestruki svetski prvak i trener.

Karakteristike

  • Karakter: čist i otmen
  • Kretanje: kontinuirano, progresivno i prostorno, ravno, po tačno usmerenim linijama
  • Takt: 4/4
  • Tempo: 30 bpm
  • Naglasak: na prvom i trećem taktu
  • Dizanje i spuštanje: dizanje na kraju 1., gore na 2. i 3., spuštanje na kraju 3.
  • Dinamika: tečnost i prostorno kretanje

Interpretacija

Slowfox je ples s puno kontinuiranih koraka napred i nazad, na tačno usmerenim linijama. Kontinuirani i fluidni karakter Slowfox-a otežava izvođenje glatkog dizanja i spuštanja. Važno je, da se apsorpcija težine tela prvo odvija u kolenima, a tek nakon toga u stopalima. Rad stopala mora podrzavati tzv. Body swing (njihanje tela) guranjem od potporne noge i povlačenjem prilikom prihvata težine na potpornoj nozi.

OSTAVITE KOMENTAR